Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Brukarstyrt personleg assistanse

  • Generelt om tjenesten

    Tenesteomtale

    Er du sterkt funksjonshemma eller er under 67 år med eit langvarig og stort behov for praktisk og personleg hjelp i dagleglivet, har du rett til brukarstyrt personleg assistanse (BPA).

    Personleg assistanse omfattar praktisk bistand og opplæring og støttekontakt. Retten til avlastingstiltak gjeld for personar med foreldreansvar for heimebuande barn under 18 år med nedsett funksjonsevne.

    Innanfor det timetalet du får tildelt, kan du i prinsippet styre kven du vil ha som hjelpar(ar) og kva assistentan(e) skal gjere. Målet er at du skal ha eit mest mogleg aktivt liv.

    Målgruppe

    • Personar med eit samansett og omfattande behov for tenester og som er i stand til å rettleie assistenten (ta arbeidsleiarrolla). 
    • Personar som ikkje kan ta vare på denne rolla sjølv, som personar med psykisk utviklingshemming 
    • Familiar med barn med nedsett funksjonsevne

    Kriterium/vilkår

    Personar som ikkje kan dra omsorg for seg sjølv, eller som er heilt avhengig av praktisk eller personleg hjelp for å greie gjeremåla i dagleglivet.

    aaa
  • Lover og forskrifter

    Dette er ei lovpålagd teneste etter helse- og omsorgstenestelova og pasient- og brukarrettslova. Sjå blant anna

    Helse- og omsorgstenestelova § 3-2 og § 3-8
    Pasient- og brukarrettslova § 2-1a og 2-1d

    Lover

    Helse- og omsorgstjenesteloven
    Pasient- og brukerrettighetsloven

    Retningslinjer

    Brukerstyrt personlig assistanse (rundskriv)

    Brukerstyrt personlig assistanse (rundskriv)

    Rett til egen tros- og livssynsutøvelse

    Rettighetsfesting av brukerstyrt personlig assistanse (BPA) (I-9/2015)

    ___
  • Skjema

    Rettleiing - korleis få utført

    Du kan kontakte kommunen for å få hjelp til å søkje om personleg assistanse, eller du kan be andre hjelpe deg dersom du har behov for det. Dersom ein annan søkjer på dine vegner, må vedkommande ha fullmakt.

    Skjema

    Felles Søknadsskjema for helse, omsorg og habilitering

    Vedlegg

    Du må leggje ved fullmakt dersom det er nokon som søkjer for deg.

  • Saksbehandling

    Saksbehandling

    Før saka kan bli avgjort, vil vi kartleggje ønska og behova dine nærmare. Normalt vil vi kome på heimebesøk. Deretter blir det gjort eit vedtak. I vedtaket går det fram om du har fått tildelt tenesta eller ikkje, og kva tenesta eventuelt omfattar.

    Saksbehandlingstid

    Kommunen har plikt til å behandle saka så snart som mogleg. Dersom det ikkje kan gjerast vedtak i saka innan éin månad, skal du ha skriftleg svar om årsaka til det, med opplysningar om når du kan vente at det vil bli gjort eit vedtak.

    Klagemulighet

    Dersom du er misnøgd med vedtaket, kan du klage til kommunen innan ein frist på tre veker frå du tok imot det. Forklar kva du er misnøgd med og kvifor du meiner at vedtaket bør endrast.Treng du rettleiing, kan du vende deg til kommunen. Blir avgjerda ståande, blir saka send vidare til Fylkesmannen, som avgjer om klagen skal takast til følgje.

  • Kontaktinformasjon

    Kontaktavdeling

    Avdeling:Tenestekontor
    Telefon:35048560
    Epost:tenestekontoret@nissedal.kommune.no
    Postadresse:Nissedal kommune, Treungvegen 398, 3855 Treungen
  • Andre opplysningar